Over Flowrisen

"Wij zijn een non-profit organisatie die bestaat uit enthousiaste mensen die van God houden en een passie hebben voor jongeren, ieder op zijn eigen manier. We geloven niet in religie, maar wel in een levende relatie met God door Jezus Christus. Verder geloven wij dat Jezus de weg, de waarheid, en het leven is.

Ook geloven wij dat Jezus is gestorven voor ons vanuit Zijn onvoorwaardelijke liefde en is opgestaan uit de dood zodat wij door geloof in Hem nieuw leven kunnen en mogen ontvangen. Doordrenkt van die pure liefde ervaren wij bewogenheid om uit te reiken naar mensen om ons heen, en voelen wij ons geroepen om een bemoedigende en opbouwende stem te zijn voor jongeren in heel Nederland".


Onze Missie & VisiE

Flowrisen wilt jongeren laten ervaren dat een relatie met Jezus de sleutel is voor het beste leven dat je op aarde kan hebben

. Zodoende is het onze passie om een thuis te creëren voor jongeren waarbij ruimte is om jezelf te zijn, jezelf te ontdekken en je te laten vormen, en daarbij steeds meer te gaan lijken op Jezus. Dit doen we door het organiseren van leuke events waaronder wekelijkse connectgroepen, periodieke thema avonden, traingingen, en cursussen. Daarnaast bieden we een fantastisch geloofsplatform waaronder miljoenen jongeren elke dag geïnspireerd kunnen worden door het evangelie. Bovendien verbinden we jongeren die naar de kerk willen aan een kerk in de buurt als zij hier behoefte aan hebben of hier klaar voor zijn.

~|child~|font-awesome~|solid

Toerusten

Periodieke thema avonden en geloofsgroepen organiseren die een fundament bieden om jongeren te laten groeien in relatie met God.

~|lightbulb-o~|font-awesome~|outline

Inspireren

Jongeren inspireren met relevante geloofsvlogs, geloofsblogs, en podcasts die bijdragen aan een mindset die gericht is op Jezus.

~|heartbeat~|font-awesome~|solid

Uitreiken:

Jongeren activeren om uit te reiken in geloof naar anderen om ze te laten ervaren dat geloof tot leven komt wanneer je uitstapt.

Achtergrond geloofspunten

Flowrisen is een dynamische organisatie “voor jongeren voor jongeren”. Maar we geloven ook dat met jongeren oudere generaties kunnen worden aangesproken. Flowrisen staat voor een constante stroom van geloofsinspiratie, gebaseerd op het evangelie van Jezus Christus, die de kerk en de samenleving internationaal beïnvloed. Flowrisen wilt mensen, in het bijzonder jongeren, inspireren om de beste versie van zichzelf te worden. Met andere worden: een leven in volheid te leven, door een relatie met Jezus Christus.

Jezus

Jezus de zoon van God is: gestorven aan het kruis en opgestaan uit de dood. Hij leeft tot in eeuwigheid.

De weg

Jezus de weg, de waarheid, en het leven is.

God

God een is: Vader, Zoon, en Heilige Geest.

Redding

Redding alleen in en door Jezus Christus mogelijk is.

Koninkrijk

Gods koninkrijk zal toenemen op aarde.

Wederkomst

Een toekomstige wederkomst van Jezus Christus zal plaatsvinden.

Gehenna

Dat er een plaats is van afwezigheid van God, de gehenna.

Kerk

God zijn kerk volwassen wilt maken en wilt gebruiken om een verschil te maken in de maatschappij.

Relatie

Iedereen wordt geroepen om een persoonlijke intieme relatie met God de Vader te hebben, en vanuit hieruit te leven.

Plan

God een uniek plan en een unieke bestemming heeft voor ieder mens.

Glorie

God zijn kinderen wilt gebruiken om zijn glorie te verspreiden.

Wie we zijn

Het team

We zijn een hecht team met een passie voor Jezus en mensen. We geloven dat we met elkaar kunnen bijdragen aan Gods koninkrijk op aarde, ieder met zijn eigen gaven en talenten. Samen zijn we op weg om Gods doelen te bereiken onder leiding van de Heilige geest. 

 

Ruben Koek

Ruben Koek

Voorzitter

Mijn naam is Ruben Koek, 25 jaar oud. Vanaf mijn 18e ben ik passievol Christen, nadat ik tot bekering door een aanraking van God. God heeft op mijn hart gelegd om jongeren in Nederland en ver daarbuiten te bereiken met een boodschap van het evangelie. Dat betekent onvoorwaardelijke liefde voor iedereen in handbereik. Ik geloof dat iedereen een vol leven kan ervaren door het kennen en bekend maken van Jezus Christus met zijn/haar gaven, talenten, geloof, en passie. Binnen FlowRisen ben ik verantwoordelijk voor de dagelijkse activiteiten van de organisatie en tevens voorzitter in het bestuur.

Linsey Haaksman

Linsey Haaksman

Secretaris

Mijn naam is Linsey Haaksman, ik ben 26 jaar oud. Ik heb een passie voor jongeren en Jezus. Dit sloot mooi aan op de visie van FlowRisen, waardoor ik betrokken ben geraakt. Zelf leid ik graag geloofsgroepen en bemoedig ik jongeren om een relatie met Jezus aan te gaan. Ik geloof dat we samen een verschil kunnen maken voor een jongeren generatie in Nederland met het FlowRisen platform. Binnen FlowRisen ben ik verantwoordelijk voor de communicatie naar buiten toe, en secretaris van de organisatie.

Ruben Kluijver

Ruben Kluijver

Penningmeester

Mijn naam is Ruben Kluijver, ik ben 27 jaar oud. Ik vind het prachtig mooi om te zien hoe jongeren veranderen door het kennen van Jezus. Dit sluit mooi aan om het motto van Flowrisen: Live life to the full. Met mijn financiële achtergrond en ervaring ben ik verantwoordelijk voor de financiën van FlowRisen, in de rol van penningmeester.

Translate

Pin It on Pinterest

Share This